Ghid de vanzator - cum sa vinzi orice in 3 pasi simpli

luni, noiembrie 13, 2017 Claudia`s Choice 0 Comments


Buna dragilor,

Astazi vom vorbi despre vanzari. Stiu ca pana acum tot v-am batut la cap cu shopping haul-uri, adica v-am aratat ce mi-am cumparat eu, asa ca acum o sa fac ceva diferit si o sa va arat, din umilele mele cunostinte, cum ati putea sa deveniti cei mai buni vanzatori din lume, daca lucrati in acest domeniu. Atat de buni, incat toti clientii o sa va calce pragul magazinului cu cel mai mare drag. Pe partea de vanzari n-am prea activat, drept va spun, insa am fost de multe ori pe cealalta parte a baricadei, in calitate de client, asa ca va voi expune cateva chestii de un real ajutor.

Pentru a exemplifica mai bine, vom omite din discutie cosmeticele, subiectul meu preferat, vom pune in reflectoare ceva legat de tehnologie, si anume un sistem audio de la Edifier.





In primul rand, fiti atenti si diplomati. Lasati-ma, atunci cand ma duc sa casc gura prin magazin, sa am timp sa ma uit in stanga si in dreapta si nu tabarati pe mine cu vesnicul "Ce ati dori sa cumparati?". Sunt sanse de maxim 10% ca eu, femeie respectabila interesata de cosmeticale si alte cele, sa ma pierd intr-un magazin de asemenea specialitate fara un motiv anume. Stiu deja dupa ce am venit, asa ca lasati-ma sa vad cu ochii mei ce ma intereseaza, un design mai atractiv, si dupa aia faceti-va prezenta finut, pe langa mine. Nu cadeti nici in extrema in care stati linistiti la birou, cu spatele la client, ascultand muzica cu castile pe urechi, fara sa auziti niciun sunet facut de unghiutele mele perfect lacuite, cu care bat darabana, incercand sa va atrag atentia intr-un fel.



Inainte de a va prezenta marfa, trebuie sa va informati putin despre produsul pe care o sa il vindeti. Stiu ca poate acum o sa zambiti finut pe sub mustata, cu un aer atotcunoscator, insa trebuie sa recunoasteti ca si voua, in calitate de vanzatori, vi s-a mai intamplat uneori sa ridicati din umari cand un client pune o intrebare. Din punctul meu de vedere, acesta ar trebui sa fie primul pas atunci cand marfa ajunge in vitrine. Informati-va, cititi tot ce se poate citi despre noul produs, sau cel putin cartea de instructiuni. Daca vin eu, blonda prin definitie de la mama natura, sa cumpar un astfel de sistem audio, trebuie sa ma lamuriti, cu cuvintele voastre si pe intelesul meu, cu ce se mananca, pardon, se butoneaza acest sistem. Puneti mereu accent pe calitate, fiindca asta conteaza cel mai mult, si nu ma luati de sus, doar fiindca aveti mai multe cunostinte in domeniu iar eu nu prea am idee ce sa fac cu atatea butoane.


Nu in ultimul rand, fiti atenti la cerintele mele. Degeaba imi recomandati un produs luxos, daca eu stiu deja ca nu o sa se potriveasca cu ideea de eleganta pe care eu mi-o doresc. Incercati mereu sa oferiti alternative si idei inovatoare, insa nu insistati atat de mult cu produsul X, cand de fapt eu il vreau pe Y, fiindca o sa plec cu siguranta fara cumparaturi din magazin. Imi pot da seama, asa blonda cum sunt, cand mi se baga pe gat un anumit produs, doar pentru target, asa ca mai degraba lasat-ma sa iau ce vreau eu si sa va fac vanzare decat sa plec din magazin nervoasa si jurandu-mi ca nu voi mai calca acolo

Cam aceste dorinte am eu de la vanzatorii din magazine. Voi cum credeti ca ar trebui sa se comporte vanzatorii pentru a reusi sa vanda?

Kiss Kiss.

*Aceasta postare este scrisa pentru proba cu numarul 19 din competitia SuperBlog 2017.

You Might Also Like

0 comentarii: